Spørgsmål:
Kan vi opdage pulser, der ikke er "pegede" mod os?
usernumber
2019-12-17 18:32:18 UTC
view on stackexchange narkive permalink

En pulsar er en stærkt magnetiseret roterende neutronstjerne, der udsender stråler fra sine magnetiske poler i retning af Jorden. Dette får det til at pulsere set fra jorden. Der er sandsynligvis lignende genstande, der pulserer set fra andre retninger, men ikke fra jorden. Kan vi se forskellen mellem et af disse objekter og en almindelig neutronstjerne?

Er der nogen måde at detektere pulsarer, der ikke pulserer i vores retning?

En svar:
Keith McClary
2019-12-19 09:46:37 UTC
view on stackexchange narkive permalink

De behøver ikke at blive peget nøjagtigt på os, da vinkelstrålens radius er et par grader ( Pulsar Astronomy, s. 212), men der er en del, som vi ikke kan opdage , beskrevet af en strålingsfaktor (s. 211):

enter image description here

Den større strålebredde ved højere energier kan ses i disse grafer:

enter image description here
R. N. Manchester

Vi kan for det meste ikke se "almindelige neutronstjerner". "neutronstjerner kan kun let detekteres i visse tilfælde, f.eks. hvis de er en pulsar eller en del af et binært system" - Wikipedia

Hvis pulsaren udstråler gammastråler mere isotropisk (men stadig varierende med fase som i Manchester-diagrammerne), så kunne disse detekteres.

Så selvom det lykkes os at opdage en neutronstjerne, hvis strålen ikke groft peger mod os, er der ingen måde at vide, at den er en pulsar.
@usernumber [Dette] (https://chandra.harvard.edu/photo/2017/geminga/) kan være et eksempel: "For Geminga ser astronomer de lyse gammastråleimpulser langs kanten af ​​torus, men radiostrålene nær jetflyene peger mod siderne og forbliver uset "
@usernumber Ny [artikel om Geminga] (https://phys.org/news/2019-12-fermi-mission-links-nearby-pulsar.html).
Dette undgår faktisk spørgsmålet. Jeg antager, at dit svar er nej?

Denne spørgsmål og svar blev automatisk oversat fra det engelske sprog.Det originale indhold er tilgængeligt på stackexchange, som vi takker for den cc by-sa 4.0-licens, den distribueres under.